piątek, 31 marca 2017

Mazurek makowo-kokosowy

U mnie w domu nie było tradycyjnego pieczenia mazurków na święta. Jednak gdy mamie zostawał nadmiar białek do wykorzystania piekła taki właśnie mazurek makowo-kokosowy. Dla mnie to jest smak dzieciństwa. Pychotka


Składniki:

Ciasto:
  • 10 białek
  • szklanka cukru
  • pół kostki margaryny
  • szklanka mąki
  • szklanka maku
  • pół małego proszku do pieczenia
Masa:
  • 2 szklanki mleka
  • kostka masła
  • 3 łyżki krupczatki
  • 8 łyżek wiórek kokosowych
  • żółtko
  • szklanka cukru pudru

Sposób wykonania:
  1. Białka ubić z cukrem.
  2. Mieszając dodawać porcjami rozpuszczoną i ostudzoną margarynę, mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i mak.
  3. Piec 30-40 min do zarumienienia ciasta.
  4. Do jednej szklanki mleka dodać wiórki, mąkę i wymieszać. 
  5. Drugą szklankę mleka zagotować i wlać mleko z mąką i wiórkami. Ogrzewać, aż zgęstnieje, cały czas mieszając, następnie ostudzić.
  6. Masło utrzeć z cukrem i żółtkiem.
  7. Porcjami dodawać budyń, ucierając do chwili, aż masa uzyska jednolitą konsystencję.
  8. Wystudzone ciasto przekroić na równe części i przełożyć masą, trochę masy zostawiając na wierzch ciasta. Całość posypać wiórkami kokosowymi. 
Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb  Cukiernia Pychotki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...