czwartek, 23 czerwca 2016

Sałata parzona

Jedliście kiedyś chłodnik z sałaty? To mój smak dzieciństwa i szczerze od nikogo nie słyszałam, żeby próbował takiej zupy. Uwierzcie mi - jest pyszna. Ja podaję ją z młodymi ziemniaczkami z koperkiem. Pychotka



Składniki:
  • główka sałaty
  • 2 litry wody
  • 2 łyżki octu
  • pół łyżeczki soli
  • 330 ml śmietana 18%
  • 2 żółtka
  • pęczek szczypiorku
  • pęczek koperku
  • czubata łyżka smalcu
Sposób przygotowania:
  1. Wodę zagotować, dodać ocet i sól.
  2. Śmietanę wymieszać trzepaczką lub mikserem z żółtkami. Dodać do wody, dobrze ciepłej ale nie do wrzątku.
  3. Sałatę opłukać, trochę pokroić.Szczypiorek, koperek opłukać i pokroić drobno. Dodać do zupy, ale nie gorącej (aby sałata była trochę chrupiąca). Wymieszać.
  4. Smalec rozpuścić. Polać sałatę. 
  5. Zupę podawać schłodzoną.

Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...