wtorek, 12 grudnia 2017

Bananowiec bez pieczenia

Zawsze na święta staram się zrobić chociaż jedno ciasto bez pieczenia. Tak sobie ułatwiam przygotowania słodkości:) To ciasto z bananami nie tylko ładnie wygląda ale też świetnie smakuje, na pewno każdy poprosi o dokładkę. Pychotka



Składniki: 
  • duże opakowanie herbatników jasnych
  • duże opakowanie herbatników ciemnych
  • 4 szklanki mleka
  • 120g budyniu śmietankowego
  • 200g masła
  • szklanka cukru
  • 4 banany
  • 150g galaretki pomarańczowej

Sposób wykonania:
  1. 3 szklanki mleka zagotować z cukrem. W reszcie mleka rozrobić budynie i wlać na gotujące się mleko. Mieszać, aż masa zgęstnieje. Przykryć i odstawić do całkowitego przestygnięcia.
  2. Galaretkę w 3 szklankach wrzątku i ostudzić.
  3. Miękkie masło utrzeć, w trakcie ucierania dodawać po łyżce zimnego budyniu do uzyskania gładkiej masy.
  4. Układać w kolejności: jasne ciastka, 1/4 masy, plastry banana, ciemne ciastka, 1/4 masy, plastry banana, jasne ciastka, 1/4 masy, plastry banana, ciemne ciastka, 1/4 masy, plastry banana, tężejąca galaretka.
  5. Wstawić na całą noc do lodówki.
Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb  Cukiernia Pychotki


10 komentarzy:

  1. Bardzo dobre ciasto na pewno smaczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Na jaka wielkosci blazke jest to ciasto? Czy jak nie mam herbatnikow ciemnych to co moge uzyc zeby nadal ladnie wygladalo ciasto? Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No też miałam pytać o blaszke

      Usuń
    2. Ja zawsze układam sobie herbatniki "na sucho" żeby sprawdzić na ile mi starczy bo paczka paczce nie równa mimo takiej samej wagi. A ciasto robiłam w blaszce około 25x25cm

      Usuń
  3. Masa mi się rozwarstwila i jest ziarnista... ☹️ co może być powodem? Może budyń za mało przestygnoety był...?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tradycyjna prostokątą blachę. Czy z tej ilości składników wyjdzie mi również ciasto czy muszę zwiększyć ilość składników.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto, o którym można marzyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobre. Często robię. 🙂

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...