środa, 31 sierpnia 2016

Szarlotka sypana

Długo kusił mnie ten przepis zanim z niego skorzystałam. Bo jak to, nie gnieciemy, miksujemy ciasta a wychodzi szarlotka? Dla mnie ma ona szarlotkowy ale jednak trochę oryginalny smak. I ma jeszcze jedną dużą zaletę - robi się ją dosłownie w kilka chwil. Pychotka




Składniki:
  • 2 szklanki kaszy manny
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 ¾ szklanki cukru
  • ok. 2,5kg kwaśnym jabłek, najlepiej pasuje odmiana Szara Reneta
  •  3 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 200g masła
Sposób przygotowania:
  1. Jabłka umyć, osuszyć i razem ze skórką zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Lekko odsączyć. Dodać cukier i cynamon. Wymieszać.
  2. Wszystkie sypkie składniki na ciasto wymieszać i podzielić na 3 części.
  3. Do formy prostokątnej (o wymiarach około 35cm x 24cm) wysmarowanej masłem lub margaryną i posypanej bułką tartą, wsypać 1 część sypkich składników. Kolejno wyłożyć połowę jabłek, drugą część sypkich składników, resztę jabłek i ostatnią część sypkich składników. Z góry pokryć równomiernie ciasto wiórkami z masła.
  4. Piec w nagrzanym piekarniku ok. 55- 60min. w temperaturze 180°C.
Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb  Cukiernia Pychotki

2 komentarze:

  1. Lubie takie szybkie szarlotki. To już takie trochę jesienne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam przepis juz chyba 20 lat, jesli moge cos zasugerowac to nie dodawalabym cukru do masy jabłkowej ;) wyjdzie równie pyszne a zdrowsze, takze proponuje zmiejszyc ilosc cukru w masie sypkiej ;) ale to nalezy testowac I dopasowac wedle gustu, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...