sobota, 10 września 2016

Ciasto meduza

Lubicie ciasta z orzechami i jabłkami? A jeszcze z ananasem? Ciasto meduza to dla mnie ulepszona wersja popularnego ciasta Wiewiórka, które przełożono masą ananasową, a ananasy zalano galaretką. Pyszne ciasto, idealne na mniejsze i większe okazje. Pychotka


Składniki:
Ciasto: 
  • 2 szkl. mąki 
  • 6 dużych jabłek 
  • 4 jajka
  • 1,5 szkl. cukru
  • 1 szkl. posiekanych orzechów
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody

Krem: 
  • 3 żółtka
  • 3 łyżki cukru kryształu
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • kostka margaryny
Dodatkowo: 
  • 2 galaretki cytrynowe
  • puszka ananasa w plastrach

Sposób przygotowania:
  1. Ciasto: jabłka obieramy, kroimy w kostkę i zasypujemy 1 szklanką cukru. Białka ubijamy z resztą cukru. Dodajemy żółtka, jabłka, mąkę, orzechy, proszek do pieczenia oraz sodę. Mieszamy. Ciasto przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 45 minut w temp. 180 °C. Studzimy.
  2. Krem: ananasy osączamy. Z zalewy, żółtek, cukru i mąki gotujemy budyń. Studzimy. Ucieramy z margaryną. Wykładamy na ciasto.
  3. Na kremie układamy plastry ananasa. Galaretki przygotowujemy według przepisu na opakowaniu. Tężejące wylewamy na ciasto. 
Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb  Cukiernia Pychotki

4 komentarze:

  1. wygląda apetycznie :) jakie wym blaszki ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie to już jest przepis od święta lub na uroczystość rodzinną. Na co dzień nie mam czasu na takie wypieki i stawiam na proste klasyki typu muffinki. Ostatnio zakochałam się w przepisie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/
    Od kiedy pierwszy raz spróbowałam piekłam je juz kilkakrotnie i za każdym razem znikały w mgnieniu oka. Moja rodzinka jest nimi zachwycona!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...