czwartek, 21 września 2017

Ciasto amerykańskie z Poradnika Domowego

Czy pamiętacie takie książeczki sprzed około 30. lat z przepisami na różne pory roku, które wydał Poradnik Domowy? Moja mama je miała i wiele przepisów z tych książeczek na stale zagościło u nas w domu. To ciasto jest jednym z nich. Dla mnie idealne, jesienne, korzenne ciasto pachnące jabłkami i orzechami. I ten zapach unoszący się w domu podczas pieczenia ciasta, hmmm... Pychotka



Składniki:
  • 5 jaj
  • 4,5 szklanki mąki
  • 2 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki oleju
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • garść orzechów
  • garść rodzynek
  • 5 dużych jabłek
Sposób przygotowania:
  1. Jaja utrzeć z cukrem, dodać stopniowo olej i dalej ucierać.
  2. Do gotowej masy wsypać mąkę z sypkimi dodatkami i dobrze utrzeć.
  3. Dodać bakalie i pokrojone w kostką, obrane jabłka. 
  4. Wymieszać i wstawić do upieczenia w małej blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temp. 180 st. C przez około 1 godz. do suchego patyczka. 

Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb

8 komentarzy:

  1. Bardzo dobre ciasto,pieklam pare razy I za kazdym razem smakuje inaczej. Z przyprawa do piernika jest wyborne.Polecam na 100%.Ella

    OdpowiedzUsuń
  2. też mam niemały zbiór przepisów z "Poradnika domowego"! To ciasto znam, piekę i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 4,5 szklanki mąki plus dodatki mają się upiec w małej blaszce? Coś chyba jest nie tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musi być chyba na duża blachę

      Usuń
  4. Duża to jaki wymiar

    OdpowiedzUsuń
  5. To na tortownicę taka 22 cm nie będzie ten placek tak?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...