poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Kruche babeczki z nutą pomarańczy i nadzieniem jabłkowym

Muszę jeszcze przed świętami pokazać Wam te babeczki. To ostatnio HIT w mojej okolicy. Wszyscy je robią:) To dzięki dodatkowi skórki pomarańczowej do ciasta kruchego. U mnie z nadzieniem jabłkowym ale dobre będą też z serem lub makiem.





Składniki: 
  • 1 jajko całe + 3 żółtka 
  • 20 dag cukru pudru 
  • cukier waniliowy 
  • 40 dag tłuszczu (1 margaryna + smalec) 
  • 60 dag mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • skórka z pomarańczy 
  • jabłka smażone 
  • ewentualnie kisiel cytrynowy 

Sposób wykonania: 
  1.  Jajko, żółtka, cukier puder, cukier waniliowy i miękki tłuszcz rozbełtać.
  2.  Dodać mąkę, proszek do pieczenia i skórkę z pomarańczy (dowolną ilość ale bez przesady). Wyrobić ciasto.
  3. Ciasto podzielić na części. Podsypać mąką. Rozwałkować. Szklanką wycinać kółka. Jednym kółkiem wylepić foremkę. Na to wyłożyć trochę jabłek dobrze wysmażonych (ewentualnie z kiślem aby były mniej płynne jabłka). Drugim kółkiem przykryć i lekko połączyć brzegi.
  4. Piec w piekarniku w temp. 180 st. do zarumienienia ciasta.


Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Na pewno zmotywuje mnie to do dalszej pracy nad blogiem. Zapraszam też na mój profil fb  Cukiernia Pychotki

A może skorzystasz z innych moich przepisów?
Sernik gotowany na cieście miodowym
Sernik gotowany na cieście miodowym
Czekoladowiec
Czekoladowiec
Cappucino
Cappucino
Ciasto makowo-truskawkowo-kokosowe
Ciasto makowo-truskawkowo-kokosowe
Ciasto z jabłkami i śmietanową pianką
Ciasto z jabłkami i śmietanową pianką
Wiśniowa pychotka
Wiśniowa pychotka

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...