sobota, 27 lutego 2016

Czekoladowiec

Czekoladowiec to kilka cienkich czekoladowych biszkoptów przełożonych bielutkim kremem. Ładnie wygląda i ciężko mu się oprzeć. Pychotka



Składniki ciasta:
  • 6 jaj
  • 1 margaryna
  • 3/4 szkl. cukru pudru
  • 1 płaska łyżka amoniaku
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Składniki masy:
  • 3 żółtka
  • 1 masło
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżki mąki  pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 szklanki mleka

Dodatkowo:
  • polewa czekoladowa (nie użyłam)

Sposób przygotowania:
  1. Margarynę utrzeć z cukrem, dodać żółtka, mąkę z amoniakiem, kakao, na koniec ubitą pianę z białek. Podzielić na 4 równe części i upiec. Piec 10-15 minut w 150 stopni z termoobiegiem.
  2. Żółtka rozbić trzepaczką do tego dodać cukier waniliowy. Mąkę rozmieszać z mlekiem (odlać pół szklanki). Resztę mleka zagotować z cukrem i do tego wlać szybko masę jajeczną i mąkę z mlekiem. Mieszać aż zgęstnie. Wystudzony ucieramy z masłem. Przekładamy placki czekoladowe. Polewamy polewą czekoladową.

Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb 


3 komentarze:

  1. można prosić wymiar blaszki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy czterech blatach ciasta najlepiej użyć średniej blachy 25x30cm

      Usuń
  2. Kostka margaryny 250g? Tak dużo na taką ilość mąki?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...