poniedziałek, 20 listopada 2017

Paszteciki z mięsem - idealne

Szukacie może pomysłu na mięso z rosołu czy zupy? Ja z takiego mięsa najczęściej robię paszteciki, dla mnie idealne na codzienny obiad czy od święta do barszczyku. Nadają się także na zimno na piknik czy wycieczkę. To jest u mnie taki pewniak, który zawsze mam w zamrażalce i wiem, że moje dziecko z chęcią zje. Pychotka




Składniki:
Ciasto:
  • 1 kg mąki
  • 25 dag margaryny
  • 1 szklanka śmietany
  • 4 żółtka
  • 5 dag drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
Farsz:
  • 1 kg mięsa gotowanego
  • 2 średnie cebule
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz
  • śmietana
  • 200g grzybów lub pieczarek
  • olej

Sposób przygotowania:
  1. 3/4 mąki posiekać z margaryną.
  2. Dodać drożdże wymieszane z cukrem, żółtka, śmietanę i zagnieść ciasto (reszta mąki będzie potrzebna do podsypania przy gnieceniu i rozwałkowaniu ciasta).
  3. Cebulę poddusić na maśle.
  4. Grzyby lub pieczarki poddusić na oleju.
  5. Przepuścić przez maszynkę cebulę, mięso i grzyby.
  6. Dodać sól, pieprz, śmietanę (kilka łyżek aby mięso nie rozpadało się podczas pieczenia).
  7. Ciasto podzielić na 4 części, tak samo i farsz.
  8. Z jednej części ciasta zrobić wałek, lekko rozwałkować i ułożyć pasek farszu. Zawinąć rulon i kroić na paszteciki.
  9. Białko roztrzepać, posmarować paszteciki i posypać makiem.
  10. Piec około 20min. w temp. 180 stopni C do zarumienienia ciasta.

Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb  Cukiernia Pychotki

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...