sobota, 5 marca 2016

Rolada ekspresowa

Rozpływająca się w ustach, bardzo delikatna rolada do przygotowania w kilka chwil. Składniki mam zawsze w domu, więc robię ją bardzo często. Radzę upiec dwie bo znika w mgnieniu oka:) Pychotka


Składniki:
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru
  • 4-5 jabłek
Sposób wykonania:
  1. Największą blachę jaka mieści się w piekarniku  wyłożyć papierem do pieczenia. Papier posmarować masłem. Jabłka obrać, pokroić w cienkie plastry i ściśle ułożyć na blaszce. Wierzch posypać 2 łyżkami cukru.
  2. Białka ubić na sztywno. Stopniowo dodawać cukier. Kiedy piana jest już sztywna i błyszcząca, a cukier całkowicie rozpuszczony, dodawać po jednym żółtku. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sito i wsypać do masy jajecznej. Delikatnie wymieszać
  3. Masę wylać na jabłka i równomiernie rozprowadzić. Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temp. 170st. C ok. 40 minut.
  4. Na blacie kuchennym ułożyć czystą ściereczkę. Ciasto wyjąć z piekarnika i odwrócić do góry nogami. Delikatnie zdjąć z jabłek papier do pieczenia. Ciasto ściśle zwinąć wzdłuż dłuższego boku, tak by jabłka znalazły się wewnątrz. Roladę zawinąć w ścierkę i odstawić by nieco przestygła. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...