środa, 2 sierpnia 2017

Ciasto z cukinią

Gdy przychodzi sezon na cukinię często mam jej tak dużo, że już nie wiem co z niej robić. Wtedy przychodzi też pora na przepyszne ciasto z cukinią, wilgotne i korzenne czyli takie jak lubię. Musi być naprawdę dobre jeżeli musiałam je robić 2 razy w tygodniu:) Pychotka




Składniki:
  •  6  jaj
  •  2 szklanki cukru
  •  1 łyżka cukru waniliowego
  •  1 szklanka oleju
  •  3 i 1/2 szklanki mąki
  •  2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  •  1 łyżeczka sody
  •  2 łyżki kakao
  •  1 łyżeczka cynamonu
  •  600g obranej cukinii

Sposób przygotowania:
  1. Cukinię obrać ze skórki i zetrzeć na tarce jarzynowej o grubych oczkach. Nadmiar soku odcedzić przez sitko.
  2. Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. 
  3. Stopniowo dodawać olej, a następnie mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, sodą, kakao i cynamonem. 
  4. Dodać cukinię i wymieszać. 
  5. Ciasto wyłożyć do dużej blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez 45-50 minut w temp. 180 stopni C do suchego patyczka.

Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb

6 komentarzy:

  1. Podoba mi się.Jest podobne do marchewkowego ale teraz cukiniowy wysyp. Wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. na jaką dokładnie blaszkę jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe ciacho :) do tej pory dodawałam cukinię do czekoladowego ciasta, ale ta wersja jest też bardzo apetyczna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis,ciasto dziś robiłam,wyszło idealnie i jest przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super. Właśnie upiekłam 😄

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...