środa, 2 sierpnia 2017

Ciasto z cukinią

Gdy przychodzi sezon na cukinię często mam jej tak dużo, że już nie wiem co z niej robić. Wtedy przychodzi też pora na przepyszne ciasto z cukinią, wilgotne i korzenne czyli takie jak lubię. Musi być naprawdę dobre jeżeli musiałam je robić 2 razy w tygodniu:) Pychotka




Składniki:
  •  6  jaj
  •  2 szklanki cukru
  •  1 łyżka cukru waniliowego
  •  1 szklanka oleju
  •  3 i 1/2 szklanki mąki
  •  2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  •  1 łyżeczka sody
  •  2 łyżki kakao
  •  1 łyżeczka cynamonu
  •  600g obranej cukinii

Sposób przygotowania:
  1. Cukinię obrać ze skórki i zetrzeć na tarce jarzynowej o grubych oczkach. Nadmiar soku odcedzić przez sitko.
  2. Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. 
  3. Stopniowo dodawać olej, a następnie mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, sodą, kakao i cynamonem. 
  4. Dodać cukinię i wymieszać. 
  5. Ciasto wyłożyć do dużej blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez 45-50 minut w temp. 180 stopni C do suchego patyczka.

Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb


A może Ci się przyda: 1. silikonowe foremki do muffinek w różnych kształtach, 2. nieprzywierająca wielokrotnego użytku mata do pieczenia, 3. pojemniczki na przyprawy, 4. wałek do ciasta francuskiego i mamy drożdżówki jak z cukierni, 5. maszynka do ciasteczek, 6. niezawodne magiczne gąbki, 7. jeżeli nie wychodzą Wam równe blaty ciasta przydatna może się okazać krajalnica do biszkoptu, 8. zestaw silikonowych gadżetów kuchennych, 9. a gdy nie mamy gofrownicy dobrym rozwiązaniem może być silikonowa forma do gofrów, 10. półautomatyczna trzepaczka znacznie ułatwi nam pracę, 11. nożyczki do ziół, 12. piernikowe choinki 3D na pewno zrobią wrażenie  13. dozownik do ciasta, którym odmierzymy równe porcje



 

5 komentarzy:

  1. Podoba mi się.Jest podobne do marchewkowego ale teraz cukiniowy wysyp. Wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. na jaką dokładnie blaszkę jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe ciacho :) do tej pory dodawałam cukinię do czekoladowego ciasta, ale ta wersja jest też bardzo apetyczna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis,ciasto dziś robiłam,wyszło idealnie i jest przepyszne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...