poniedziałek, 15 lutego 2016

Cebularze

Dzisiaj prawdziwie lubelski wypiek czyli Cebularze. Jeszcze do niedawna nie widziałam, że znany głównie u nas. Przepis już nawet nie wiem gdzie i kiedy znalazłam ale mam go kilka lat i jest niezawodny, a mój mąż powtarza, że są lepsze niż te ze sklepu. Pychotka


  Składniki:
  • 5 dag drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • 1 łyżka soli
  • 5 dag margaryny
  • 3 łyżki oleju
  • 1 kg cebuli

Sposób przygotowania:
  1. W 0,5 szklanki ciepłego mleka rozkruszyć drożdże dodać cukier i dwie łyżki mąki. Odstawić do wyrośnięcia.
  2. Rozpuścić margarynę i dodać pozostałe mleko.
  3. Mąkę wsypać do miski, dodać wyrośnięty rozczyn, ciepłe mleko z margaryną, sól oraz jajko roztrzepane za pomocą widelca (zostawić ok. 1 łyżkę jajka do posmarowania ciasta).Ciasto zagnieść jak na makaron, w razie potrzeby dosypać mąki. Odstawić w ciepłe miejsce aby wyrosło.
  4. W tym czasie przygotować cebulę. Obraną kroimy w piórka, podsmażamy na oleju na złoty kolor. Pod koniec przyprawiamy solą i pieprzem.
  5. Gdy już ciasto podwoi swą objętość formujemy owalne placki. Smarujemy jajkiem a następnie nakładamy wcześniej przygotowaną i przestudzoną cebulę.
  6. Cebularze układamy na blaszce posmarowanej olejem (ja wyłożonej papierem do pieczenia). Odstawiamy na chwilę aby podrosły (ok. 10 min.). Następnie wkładamy do piekarnika i pieczemy, aż cebularze się zarumienią w temp. 200 st. C (ok. 30 min.). 
Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...