czwartek, 11 lutego 2016

Rafaello

Mój pierwszy wpis na blogu i zaczynam od ciasta, które pewnie większość z Was już zna. Rafaello to ciasto bez pieczenia. Krakersy lub herbatniki przekładane pyszną masą budyniową z dodatkiem kokosu. Na wierzchu prażony kokos. Najlepsze po 2-3 dniach, kiedy krakersy zmiękną. Przepis na dużą formę z 4 warstwami krakersów zapożyczyłam z bloga www.domowe-wypieki.pl i trochę zmodyfikowałam. Pychotka



Składniki:
  • około 560g krakersów
  • 300g wiórków kokosowych + 100g na posypkę
  • 1 litr mleka
  • 1 ½ szklanki cukru + 2 łyżki cukru do posypki
  • 5 łyżeczek cukru waniliowego
  • 375g masła
  • 6 płaskich łyżek mąki pszennej
  • 6 płaskich łyżek mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki masła
Sposób przygotowania:
  1. Ugotować budyń. W tym celu odlać trochę mleka (około 3/4 szklanki) i wymieszać je z mąkami, cukrem i 3 łyżeczkami cukru waniliowego. Resztę mleka zagotować. Wlać do gotującego się mleka i ugotować budyń, ciągle mieszając. Budyń ostudzić.
  2. Masło utrzeć mikserem. Dalej miksując dodawać porcjami zimny budyń. Wyłączyć mikser i dodać 300g wiórków kokosowych.
  3. Na blachę prostokątną o wymiarach 25 x 40cm wyłożyć warstwę krakersów. Na krakersach rozsmarować trochę masy. Postępować tak dalej, aż do wyczerpania składników. Na górze ma być masa budyniowa.
  4. Masło roztopić na patelni. Dodać 2 łyżki cukru, 2 łyżeczki cukru waniliowego i 100g wiórków kokosowych. Smażyć na małym ogniu, ciągle mieszając, aż do zarumienienia się kokosu. Pozostawić do ostygnięcia. Ostudzonymi wiórkami kokosowymi posypać górę ciasta.
  5. Ciasto wstawić na noc do lodówki.
Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb Cukiernia Pychotki

 
Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...