piątek, 19 maja 2017

Placki ziemniaczane wg Magdy Gessler

Dzisiaj piątek więc zapraszam na placki ziemniaczane. Pyszne, chrupiące po prostu niebo w gębie:) Jeżeli oglądaliście program p. Magdy Gessler to pewnie zauważyliście, że niemal w każdym odcinku sprawdza jak w danej restauracji smakują placki ziemniaczane. Teraz Wy możecie wypróbować przepis tej słynnej restauratorki.


 

Składniki:
  •     1 kg ziemniaków
  •     2 cebule
  •     2 jajka
  •     2 łyżki mąki pszennej
  •     sól i pieprz
  •     olej do smażenia
Sposób wykonania:
  1. Obrane ziemniaki i cebulę ścieramy na tarce o drobnych oczkach. 
  2. Wylewamy masę na sitko ustawione na naczyniu i delikatnie odciskamy. 
  3. Z naczynia, nad którym odcedzaliśmy ziemniaki z nadmiaru wody, odlewamy delikatnie sok zostawiając na dnie skrobię ziemniaczaną. 
  4. Skrobię oraz mąkę dodajemy do masy doprawiamy solą, pieprzem i smażymy na oleju z obu stron na złoty kolor. 

Bardzo mi będzie miło jeżeli polubisz, skomentujesz lub udostępnisz mój post. Zapraszam też na mój profil fb.


 

5 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam placków i aż mi się zachciało;)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię placki ziemniaczane; mi także smaku zrobilas

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie bardzo rozumiem czym się jest tu podniecać? Bardzo lubię p. Gessler, jednak ten przepis to staropolski przepis stosowany od setek lat w prawie każdym domu, dlaczego zatem przepis p. Gessler?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ziemniaki w tej wersji są bardzo smaczne ale cholernie ciężkie dla wątrob... Dlaczego więc taka znana restauratorka pominęła w przepisie tak ważny składnik jak majeranek? W moich plackach od lat a przepis stary jak świat...

    OdpowiedzUsuń
  5. O ile wiem to pani Magda Gessler nie dodaje mąki do ciasta ziemniaczanego na placki więc nie są to jej placki

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...